Alla inlägg under juli 2009

Av Eva Thorin - 28 juli 2009 21:57

I lördags var jag , Pia och hennes syster till Olstorp utanför Tidan och dansade till Lasse Stefanz. Vi åkte genom Töreboda dit och jag blev riktigt nostalgisk. Jag var tvungen att köra runt och visa tex min skola och var jag bodde. När vi kom till dansplatsen var klockan bara 20,00 och det stog bara ett fåtal bilar på parkeringen. Dessan Pias syster var lite hungrig så vi åkte ca två mil till Mariestad. Jag tog dem till en korvkiosk som jag alltid var vid förr när jag bodde i Mariestad. Tänk det var fortfarande en korvkiosk men de sålde ingen korv. Bara hamburgare och en massa annat men INGEN korv!!!

Vi åkte vidare till hamnen och DÄR fanns det en kiosk som sålde jättegod korv. Sen drog vi vidare till festplatsen ige och då hade klockan hunnit bli 21,00 och det var LITE fler bilar där. Vi bestämde oss för att gå in i alla fall för vi behövde allihopa in på toaletten. Det var inte mycket folk där och de hade inte börjat spela än men vi tog ett bord nära scenen och dansgolvet. Är ju skönt att ha en plats att sitta på. Jag och Dessan köpte oss lite att dricka. Jag hade fått Pia till att köra hem. Jag köpte en xider cactus. Klockan 22,00 började Lasse Stefanz att spela. Vad annorlunda de såg ut mot när jag såg dem sist för över 20 år sen. Kanske inte så konstigt med tanke på hur många år det gått. Jag mötte två grabbar som jag inte träffat på över 20 år och det var superkul. Det var tre trötta tjejer som åkte hem vid 02,00. Jag gick direkt upp till Alexandras rum för att lägga mig. Mina svärföräldrar sov över i våra sängar så jag och Göran klämde ihop oss i Alexandras säng.

Vi bestämde oss förresten i natt för att åka till Stockholm på lördag och se Prideparaden där. Dessan är snäll och kör.

Idag har jag varit till Kumla och till graven hos mamma. Tänk att det snart är två år sen hon lämnade oss i stor saknad.

Jag hjälpte även Pia att hämta hennes barnbarn <kevin i Kumla för de ska på en minisemester i morgon.

Nej nu är det dags att lägga mig mellan de svala lakanen och försöka sova lite för i morgon är det dags för att fortsätta renovationen av huset.

Av Eva Thorin - 24 juli 2009 11:46

Idag har jag varit på vårdcentralen med Chrille. Han hade en rejäl svampinfektion på överkroppen. Han fick ett schampoo som han skulle använda på hela kroppen när han duschar. Han ska visst gnida in sig med det och sen låta det verka i en kvart innan han duschar bort det.

Vi hämtade ut det på apoteket direkt för att kunna börja så fort som möjligt.

Sen gick grabbarna ner i källaren för att fortsätta gräva. Chrille ska eventuellt till Lindesberg och lana i kväll. Det är lite strul så vi får se hur det blir.

Görans föräldrar ska komma också från Karlstad idag och vara kvar till i morgon.

Längtar tills i morgon när jag, Pia och Dessan ska till Olstorp i Tidan och dansa till Lasse Stefanz.

Jag har inte varit där på över 20 år så det ska bli riktigt kul.

Av Eva Thorin - 23 juli 2009 22:57

Nu kommer de första raderna från mig. Ska försöka vara aktiv här om nu någon är intresserad av att läsa vad jag skriver.

Idag har Görans morbror Leif åkt hem igen och jag bjöd genast hem grannen Pia på kaffe med dopp.

Sen tog städningen över. Jag städade min garderob så nu kan man till och med gå in i den. Kan erkänna att jag är ingen pedant direkt utan måste med jämna mellanrum göra en grovstädning. Städade sen hela undervåningen ordentligt också. I morgon kommer Görans föräldrar hit och ska sova här till på lördag. Klockan 09,00 ska jag köra Christian till vårdcentralen för han har gått flera månader med konstiga utslag på rygg , bål och arm.

Göran och grabbarna har hållt på att gräva ett stort och djupt hål i källargolvet för att få bukt med vattenproblemet där.

Jag har även köpt en ny begagnad mobil. Rosa och fin.

Pratade med Åse en väninna på msn ett tag.

Nej nu ska jag utforska den här sidan och försöka lära mig hur man gör.

Kram alla //Eva

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

eva-thorin


Skapa flashcards