Direktlänk till inlägg 28 oktober 2009

BARNBARN!!!

Av Eva Thorin - 28 oktober 2009 09:24

NU HAR HAN ÄNTLIGEN KOMMIT!!!

I måndags klockan 11,15 kom det en liten grabb med namn Kian till oss.

Han vägde 3875 gram och var 53 cm lång. Alltså ingen liten kille. Linda själv är inte särskilt stor så det blev vi förvånade över. Det kan bara ha varit bebbe i den magen.

Värkarna började så sent som klockan 07,00 på morgonen och 4 timmar senare var det klart. Vid 09,00 ringde de in till förlossningen men de tyckte att Linda skulle bada och avvakta eftersom värkarna var oregelbundna. Lindas mamma ringde tillbaka till förlossningen och var lite sur för det var likadant för henne med oregelbundna värkar och hon hann knappt in. Linda la sig i badet medans hennes mamma snabbt åkte för att hämta kameran de skulle få låna.

De var inne vid förlossningen vid ca 09,45 och då var Linda öppen 8 cm......? Tur att de inte väntade hemma som de sa....!!!

10,50 smsade Chrille till mig att nu ser man huvudet när hon trycker på. Sen 11,16 (stog min mobil på) smsade han att Kian var ute. Linda sprack ingenting fast han var så stor.

Chrille var så stolt och berättade att han hade klippt navelsträngen och fått hållt i Kian medans moderkakan skulle ut.

Han hade även fått sätta på första blöjan och klarat det galant. De hade frågat honom om de skulle visa honom men han hade svarat: Nej jag har sett hur mamma gör!!! (gullungen)

Han hade fått så mycket beröm över hur han hanterat situationen och det värmer i mitt modershjärta kan jag säga.

 

Det enda som är tråkigt just nu är att Alexandra har en eländig hosta som inte riktigt vill ge sig. Hon fick hostmedicin i måndags och visst hjälper den lite men inte mycket. Hostar hon lika mycket till helgen får vi väl se om hon kan få träffa lille Kian annars får hon vänta lite. Hon accepterar det och säger att jag fåt träffa honom när jag är frisk.

 

Jag längtar så otroligt mycket efter att få träffa den lille. På grund av smittorisken och svininfluensan får mamma och bebbe inte lämna avdelningen och bara en i taget får vara hos dem. De kommer troligen hem idag så snart får jag träffa honom och snosa lite igen.

 

Jag köpte två trissbingo till dem i går som Chrille fick ta med sig till Linda (vi var hemma och städade deras lägenhet lite). Jag sa att om de vann skulle pengarna gå till Kian. Chrille smsade senare att Linda hade vunnit 100 kronor på den ena lotten......

 

Nu orkar jag inte skriva mer just nu.

Kram alla//Eva

 
 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

28 oktober 2009 13:08

Förstår att det känns speciellt och det verkar ju ha gått bra alltihop. Grattis till er alla. Tråkigt att Alexandra har en så besvärlig hosta, men hoppas att det snart är bra där också.

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Pia

Pia

29 oktober 2009 19:46

Ohhhh vilken praktkvinna hon är lilla Linda, som gjord för att föda barn. Så roligt att allt gick så bra.
Förstår att du nästan går sönder av längtan efter att få ha den lilla älsklingen i din famn ( och det får du snart )
Hoppas Alexandras hosta blir bättre snart, men var försiktiga och låt henne inte träffa Kian för tidigt även om jag förstår att det blir svårt för henne att vänta.
Hälsa ungdomarna så jättemycket från mig
Kram

http://lapia.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Thorin - 24 december 2012 11:21

GOD JUL ALLA VÄNNER!!!   Idag har det avrit fullt upp sen jag gick upp. Men har inte kännt mig lika stressad som jag brukar eftersom jag förberedde maten mycket igår. Potatisen är skalad och ska bara kokas , revben , köttbullar och korv ska vär...

Av Eva Thorin - 23 december 2012 10:55


Nu är det redan 4 advent och julen står för dörren. Igår lämnade vi Kian hos sin mormor igen och det blev såååå tyst och tomt här hemma. Gosade med deras två små hundar som är underbara. Sen blev det matlagning här hemma. Stekt fläsk med pasta.  ...

Av Eva Thorin - 22 december 2012 11:36

Nu tänkte jag ta upp bloggandet igen. Efter att ha haft en superjobbig höst med mycket skjukdomar känner jag mig äntligen pigg och glad igen. Senaste tiden har det varit mycket med julstöket men nu är det lugnt igen. Sen i onsdagskväll har vi haft st...

Av Eva Thorin - 25 augusti 2010 21:09

Tänk att jag hittade hit idag också en snabbis. Idag är det bara 6 dagar kvar till vår Thailandsresa. Om en vecka så här dags har vi suttit några timmar på planet. Det ska bli så härligt med tanke på att det blivit så ruggigt väder här hemma. När A...

Av Eva Thorin - 24 augusti 2010 21:51

Nu är jag här igen. Tog inte lika lång tid den här gången. Idag har jag haft en lååång dag på jobbet. Började klockan 09,00 och sista barnet gick hem vid ca 17,15. Då fick jag åka vidare till Hammar för att ha ett möte. Mötet var färdigt 19,45 ca. Ja...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

eva-thorin


Ovido - Quiz & Flashcards