Direktlänk till inlägg 29 oktober 2009

Trött dag.

Av Eva Thorin - 29 oktober 2009 22:07

Usch idag är jag alldeles färdig fast jag egentligen inte gjort så mycket. Kanske är det mycket spänningar som släpper nu allt eftersom.

Idag fick jag och Alexandra gå upp tidigt. Klockan 8,15 redan skulle vi vara hos dietisten på USÖ i Örebro. Eftersom vi har en bit att åka dit ville jag vara ute i tid. Vi åkte ca 07,15 för man vet aldrig hur det är med trafik och väglag.

Fick skrapa rutorna massor på bilen och sen fick bilen stå några minuter igång men ändå var rutorna igenimmade när vi åkte. Vi tog det lugnt på vår lilla väg så rutorna hann bli immfria innan vi kom till stora vägen.

Allt gick bra hos dietisten och vi fick lite råd och tips över Alexandras kost. Efter det mötte vi Chrille utanför sjukhuset där han stog och rökte. Vi pratade en stund och sen följde vi med honom upp till BB avdelningen. Han gick in och hämtade lille Kian och visade upp honom innanför dörrarna. På grund av smittorisken och svininfluensan så får mamma och bebis inte lämna avdelningen. Därför får man bara se honom på det här sättet. Visst förstår jag detta men gud vad det kliade i fingrarna och jag ville så gärna gosa med honom. Men de ska ju komma hem idag och jag får nog träffa honom i morgon.

Ska ju hem till dem med lite tvätt och babysittern. Ska ringa till läkaren om Alexandras hosta för jag tycker inte den är okej än. Jag skulle ju återkomma om den inte blev bättre under veckan. Ska även prata med honom om eventuell smittorisk för lille Kian.

När jag pratade med henne om det här med smittorisk och kanske RS virus som man är orolig för hos så små barn sa Alexandra så här.:

-Mamma då är det nog bäst att jag är hemma med någon vuxen och du åker själv. Jag hinner ju träffa Kian senare när jag blivit frisk.

Är inte detta fint sagt av en 8 åring som längtar så hemskt mycket efter att få träffa bebisen???

Jag blev riktigt stolt över henne......

 

På kvällen åkte vi till grannen uppe i skogen och kollade hennes second handaffär lite. Handlade lite kläder till lillen för 60 kronor. Det blev 2 par byxor och två bodysar. Han fick även en present från Angelica som jag ska ta med i morgon till dem och hälsa från henne.

När vi kom hem åt Alexandra lite mat från igår och jag satte igång att steka lite fläsk jag hade i kylskåpet. Det blev enkelt med nudlar till. Jag och Simon åt och nu sitter jag här.

Men jag är så trött så jag ska nog krypa ner under täcket i soffan och titta på tv. Jag somnar väl som vanligt där.

 

I natt väckte Alexandra mig vid 02,00 i soffan och frågade när jag skulle komma och lägga mig hos henne. Hon låg i Görans säng.

 

Kram till de som läser detta//Eva

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Thorin - 24 december 2012 11:21

GOD JUL ALLA VÄNNER!!!   Idag har det avrit fullt upp sen jag gick upp. Men har inte kännt mig lika stressad som jag brukar eftersom jag förberedde maten mycket igår. Potatisen är skalad och ska bara kokas , revben , köttbullar och korv ska vär...

Av Eva Thorin - 23 december 2012 10:55


Nu är det redan 4 advent och julen står för dörren. Igår lämnade vi Kian hos sin mormor igen och det blev såååå tyst och tomt här hemma. Gosade med deras två små hundar som är underbara. Sen blev det matlagning här hemma. Stekt fläsk med pasta.  ...

Av Eva Thorin - 22 december 2012 11:36

Nu tänkte jag ta upp bloggandet igen. Efter att ha haft en superjobbig höst med mycket skjukdomar känner jag mig äntligen pigg och glad igen. Senaste tiden har det varit mycket med julstöket men nu är det lugnt igen. Sen i onsdagskväll har vi haft st...

Av Eva Thorin - 25 augusti 2010 21:09

Tänk att jag hittade hit idag också en snabbis. Idag är det bara 6 dagar kvar till vår Thailandsresa. Om en vecka så här dags har vi suttit några timmar på planet. Det ska bli så härligt med tanke på att det blivit så ruggigt väder här hemma. När A...

Av Eva Thorin - 24 augusti 2010 21:51

Nu är jag här igen. Tog inte lika lång tid den här gången. Idag har jag haft en lååång dag på jobbet. Började klockan 09,00 och sista barnet gick hem vid ca 17,15. Då fick jag åka vidare till Hammar för att ha ett möte. Mötet var färdigt 19,45 ca. Ja...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

eva-thorin


Ovido - Quiz & Flashcards