Direktlänk till inlägg 16 augusti 2009

Rubrik saknas

Av Eva Thorin - 16 augusti 2009 16:09

Nu är jag här igen.

Har inte mått så bra den sista tiden. Jag har kännt mig väldigt dämpad och har haft lätt för att börja gråta hemma särskilt i min ensamhet. Det är i morgon två år sen min älskade lilla mamma dog ifrån oss. Jag trodde tiden skulle läka alla sår men de har inte börjat läka än känns det som. Som tur är så har jag hört många som det tagit lååång tid för. Förstår att det är jobbigare nu när det är den speciella dagen snart. KOmmer förhoppningsvis kännas lite bättre när den är över. Just nu kan jag inte ens se kort på mamma så kommer tårarna.

I går kom en mamma till en av Simons gamla kompisar hit en snabbis. Simons gamla kompis Louise förolyckades tragiskt i en båtolycka i Åmmeberg för tre år sen. Jag har inte träffat henne på två år men nu dök hon upp. Det konstiga var att jag, Simon och en annan Louise som han umgås mycket med pratade om den här mamman dagen innan i bilen.

Hon gav Simon en hundralapp (trodde han) men när han tittade i påsen med pengen låg det tre hundralappar där.

Jag vet att hon uppskattat Simon otroligt mycket eftersom han var så snäll mot hennes Louise och sen brydde sig om henne även efter hennes begravning. Han satte både blommor och ljus där.

Visst var det roligt att hon kom men det gjorde ju inte min sorg efter mamma mindre.

Det känns ibland som om det vore igår som vi vakade över henne och hon sen lämnade oss.

Just idag är det två år sen hon "bad" mig om lov att resa och lämna mig.

Hon sa så här: Jag reser nu! Får jag resa nu? Jag fick bita ihop och säga att res du!

 Sen sa hon: Jag lämnar dig nu! Får jag lämna dig nu? Fick bita ihop igen och säga att det får du. Åk till Bojan du sa jag. (Bojan var hennes älskade syster som dött ett par år innan henne)

Efter den händelsen var jag tvungen att gå ut en sväng för jag ville inte visa mamma hur ledsen jag blev.

En stund innan mamma sa allt detta hade jag berättat för Tage (min styvfar) att Göran skulle få komma hem tidigare från Norge och skulle komma dagen efter. Det är precis som mamma väntade på att få reda på det innan hon slappnade av. Nu hann inte Göran hem men straxt efter.


Oj nu blev det mycket prat om sorg och min mamma men det är så skönt att få skriva av sig.


Idag snart ska Chrille få övningsköra till KUmla. Han ska till LInda sin flickvän och vara där i veckan. Han börjar ju skolan "Bygg" i morgon i Kumla.

Vi ska följa med allihopa och passa på att handla lite.

Jag måste baka de sista bullarna till Åses (en bekant) 50 årskalas på torsdag.


Nej nu ska jag gå ut  och ta in tvätten som måste vara torr så som det har blåst idag.


Hoppas någon har stått ut med att läsa detta.


Kram alla // Eva

 
 
Pia

Pia

17 augusti 2009 20:27

Vet ju hur tufft du har det nu i din sorg och tänker på dig ( du vet var jag finns om du behöver mig )
Ja, den här tiden är lite tung. Det känner även jag eftersom två av mina idoler och dessuton den ena en mycket god vän har sina dödsdagar den veckan som gått.
Du får trösta dig med att lilla mamma har det mycket bättre där hon är nu och slipper lida sjukdom och ångest.
Kram till dig min vän // Pia

http://lapia.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Thorin - 24 december 2012 11:21

GOD JUL ALLA VÄNNER!!!   Idag har det avrit fullt upp sen jag gick upp. Men har inte kännt mig lika stressad som jag brukar eftersom jag förberedde maten mycket igår. Potatisen är skalad och ska bara kokas , revben , köttbullar och korv ska vär...

Av Eva Thorin - 23 december 2012 10:55


Nu är det redan 4 advent och julen står för dörren. Igår lämnade vi Kian hos sin mormor igen och det blev såååå tyst och tomt här hemma. Gosade med deras två små hundar som är underbara. Sen blev det matlagning här hemma. Stekt fläsk med pasta.  ...

Av Eva Thorin - 22 december 2012 11:36

Nu tänkte jag ta upp bloggandet igen. Efter att ha haft en superjobbig höst med mycket skjukdomar känner jag mig äntligen pigg och glad igen. Senaste tiden har det varit mycket med julstöket men nu är det lugnt igen. Sen i onsdagskväll har vi haft st...

Av Eva Thorin - 25 augusti 2010 21:09

Tänk att jag hittade hit idag också en snabbis. Idag är det bara 6 dagar kvar till vår Thailandsresa. Om en vecka så här dags har vi suttit några timmar på planet. Det ska bli så härligt med tanke på att det blivit så ruggigt väder här hemma. När A...

Av Eva Thorin - 24 augusti 2010 21:51

Nu är jag här igen. Tog inte lika lång tid den här gången. Idag har jag haft en lååång dag på jobbet. Började klockan 09,00 och sista barnet gick hem vid ca 17,15. Då fick jag åka vidare till Hammar för att ha ett möte. Mötet var färdigt 19,45 ca. Ja...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

eva-thorin


Ovido - Quiz & Flashcards