Direktlänk till inlägg 19 augusti 2009

Dumma gräsklippare.

Av Eva Thorin - 19 augusti 2009 16:46

Idag på jobbet hade jag ju 4 årsgruppen för första gången. Alla 5 grabbar var hos oss idag. De hade superkul och döpte gruppen till zebrorna. De pratade hela dagen om zebror.

Skönt att det blev så popurlärt eftersom vi har ett par föräldrar (särskilt en ) som har kommenterat vikten av egen grupp till dem. Föräldrarna hos oss är vana att 4 åringarna flyttar över till andra avdelningen. Nu i år beslutade vi att göra tre grupper på vår förskola. En ren 5 årsgrupp på 11 barn på andra avdelningen. Jag ska ha 4 årsgruppen på 5 barn men de ska ha sin hemvist på den lilla avdelningen.

Detta har nog särskilt då en mamma tvekat på kan bli bra eftersom hennes barn ibland inte velat gå till dagis. Vilket i och för sig alla barn ibland säger. Vid jul ska vi ju troligen (säger dem) flytta ner till renoverade lokaler i källaren på skolan bredvid. Då kommer vi nog vara tvugna att jobba så här med tre grupper. Då tyckte vi att det skulle vara bra att göra den fördelningen redan nu när barnen är i sin trygga miljö.

Nu blev detta en ren succe´och alla barnen var i extas och tyckte det var superkul. Särskilt barnet till den här mammam. Jag peppade honom och de andra att berätta mycket hemma hur roligt de tyckte det var.

Nog om jobbet.

När jag kom hem på sprudlande gott humör för en gångs skull så började jag att klippa gräset.

När jag klippt en tredjedel av ena framsidan så började gräsklipparen protestera. Den hackade och hade sig massor. <Jag ringde till Göran i ren ilska och dö hör och hbäpna så gick gräsklipparen som en klocka. Jag slutade prata med Göran och den började hacka direkt.

Nu ger jag upp vad gäller vår gräsklippare. Göran får fixa det på fredag när han kommer hem.

Nu har jag suttit vid datorn en stund men måste göra bulldeg för sen ska jag hämta Chrille och hans tjej Linda i Kumla.

Kram//Eva

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Thorin - 24 december 2012 11:21

GOD JUL ALLA VÄNNER!!!   Idag har det avrit fullt upp sen jag gick upp. Men har inte kännt mig lika stressad som jag brukar eftersom jag förberedde maten mycket igår. Potatisen är skalad och ska bara kokas , revben , köttbullar och korv ska vär...

Av Eva Thorin - 23 december 2012 10:55


Nu är det redan 4 advent och julen står för dörren. Igår lämnade vi Kian hos sin mormor igen och det blev såååå tyst och tomt här hemma. Gosade med deras två små hundar som är underbara. Sen blev det matlagning här hemma. Stekt fläsk med pasta.  ...

Av Eva Thorin - 22 december 2012 11:36

Nu tänkte jag ta upp bloggandet igen. Efter att ha haft en superjobbig höst med mycket skjukdomar känner jag mig äntligen pigg och glad igen. Senaste tiden har det varit mycket med julstöket men nu är det lugnt igen. Sen i onsdagskväll har vi haft st...

Av Eva Thorin - 25 augusti 2010 21:09

Tänk att jag hittade hit idag också en snabbis. Idag är det bara 6 dagar kvar till vår Thailandsresa. Om en vecka så här dags har vi suttit några timmar på planet. Det ska bli så härligt med tanke på att det blivit så ruggigt väder här hemma. När A...

Av Eva Thorin - 24 augusti 2010 21:51

Nu är jag här igen. Tog inte lika lång tid den här gången. Idag har jag haft en lååång dag på jobbet. Började klockan 09,00 och sista barnet gick hem vid ca 17,15. Då fick jag åka vidare till Hammar för att ha ett möte. Mötet var färdigt 19,45 ca. Ja...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

eva-thorin


Ovido - Quiz & Flashcards