Direktlänk till inlägg 14 oktober 2009

Operationen

Av Eva Thorin - 14 oktober 2009 16:19

Idag på förmiddagen fick Alexandra vara hemma en stund själv då jag åkte till Askersund för att tanka. Efter det åkte jag till jobbet för att lämna två sittpuffar som jag fixat till en jobbarkompis.

Pratde en liten stund men åkte sen hem.

Vid 12,30 lämnade jag Alexandra hos Lasse en sväng för att hämta Pia från hennes jobb 13,00. Hon skulle på röntgen på USÖ och jag skulle ju ändå köpa sånt där medel som man ska tvätta sig med innan en operation. När Pia gick iväg satte jag mig på rastaurangen och åt lite lunch. Medans jag satt där ringde mobilen. Som tur var så får ma ha den på i det här huset eller i alla fall på nedervåningen. Det var från plastikkirurgen. Jag hade jättedålig teckning och hörde knappt vad de sa. Men det visade sig att de hade fått in akuta fall så min operation skulle flyttas. Ska få en kallelse nästa vecka så nu vet jag inte NÄR det blir. Jag blir så trött!!! Visst förstår jag att akuta fall går före men det känns som jag väntat tillräckligt länge nu. Jag blev lovad tidigt i våras att jag skulle få operationen gjord INNAN sommaren!!???????

Bir den framskjuten en gång till går jag i taket. Räcker det inte med att ha väntat nästan ett år???

Jag tror att min ryggvärk ibland är på grund av att jag inte kan sträcka på mig ordentligt.

 

Jag och Pia åkte förbi Röda korset i Hallsberg och jag köpte en speldosa att hänga över spjälsängen och två tröjor till Alexandra. Allt detta kostade enbart 30 kronor.....!

 

Lasse var snäll och bjöd oss på kaffe och nybakad sockerkaka när vi kom hem.

TACK SNÄLLA LASSE!!!

 

Nu väntar jag bara på att klockan ska bli 19,30 så jag kan ringa till Angelica och tala om att hon inte behöver skjutsa mig i morgon. Ska fråga om Alexandra kan få gå hem till henne när hon kommer med skolbussen så slipper hon vara på fritids nu när hon nyss varit sjuk. Kan vara skönt med en lite kortare dag. Sen på fredag blir det bara skoltid för henne för då kommer Göran hem från jobbet i Norge.

 

Nej nu ska jag gå upp och ta rätt på en massa tvätt och sätta på en maskin till. Är så skönt nu när allt snart är klart. Ska nog dammsuga där uppe också så känner jag att hela huset är i stort sett hundhårsfritt.

 

Kram alla som orkar läsa.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Thorin - 24 december 2012 11:21

GOD JUL ALLA VÄNNER!!!   Idag har det avrit fullt upp sen jag gick upp. Men har inte kännt mig lika stressad som jag brukar eftersom jag förberedde maten mycket igår. Potatisen är skalad och ska bara kokas , revben , köttbullar och korv ska vär...

Av Eva Thorin - 23 december 2012 10:55


Nu är det redan 4 advent och julen står för dörren. Igår lämnade vi Kian hos sin mormor igen och det blev såååå tyst och tomt här hemma. Gosade med deras två små hundar som är underbara. Sen blev det matlagning här hemma. Stekt fläsk med pasta.  ...

Av Eva Thorin - 22 december 2012 11:36

Nu tänkte jag ta upp bloggandet igen. Efter att ha haft en superjobbig höst med mycket skjukdomar känner jag mig äntligen pigg och glad igen. Senaste tiden har det varit mycket med julstöket men nu är det lugnt igen. Sen i onsdagskväll har vi haft st...

Av Eva Thorin - 25 augusti 2010 21:09

Tänk att jag hittade hit idag också en snabbis. Idag är det bara 6 dagar kvar till vår Thailandsresa. Om en vecka så här dags har vi suttit några timmar på planet. Det ska bli så härligt med tanke på att det blivit så ruggigt väder här hemma. När A...

Av Eva Thorin - 24 augusti 2010 21:51

Nu är jag här igen. Tog inte lika lång tid den här gången. Idag har jag haft en lååång dag på jobbet. Började klockan 09,00 och sista barnet gick hem vid ca 17,15. Då fick jag åka vidare till Hammar för att ha ett möte. Mötet var färdigt 19,45 ca. Ja...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

eva-thorin


Ovido - Quiz & Flashcards